fredag 25 september 2015

Virkar en sjal

Har nästan alltid i alla dessa år virkat amigurumi, inget annat. Har i och för sig virkat nån grytlapp och nåt mobilfodral då och då, men inga större projekt. Min mamma sade till mig för några dagar sedan att hon önskar sig en virkat sjal, som man kan ha på våren och hösten. Först tänkte jag att det skulle bli omöjligt att göra, men sen kom jag på att jag ville prova ändå! Jag letade fram ett mönster jag gillade (och som såg relativt enkelt ut haha) och började virka. Vad lätt det var! Det trodde jag verkligen inte. HÄR är mönstret, om någon skulle vara intresserad. Om den blir bra ska jag nog göra en till min storasyster också. 




Alla mina virknålar har på något mystiskt sätt försvunnit, jag kan inte hitta en enda! Men jag ville virkål, så enda alternativet var att palla ner till affären och köpa några nålar. Köpte de med lite tjockare handtag, då jag brukar få ont i händerna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar